Totul despre tiparele de somn la nou-născut

Totul despre tiparele de somn la nou-născut

Nou-născuții dorm mult pe tot parcursul zilei și nopții, dar numai pentru perioade scurte de timp. Pentru tine ca părinte, trezirea în toiul nopții pentru a-ți alina sau hrăni bebelușul este destul de epuizant în această perioadă.

Este firesc să vă întrebați cât timp trebuie să doarmă nou-născutul dvs., ce tipuri de somn ar putea începe să apară și cum să stabiliți o rutină de somn, astfel încât somnul bebelușului dvs. să devină puțin mai previzibil. Aceste aspecte vi le prezentăm în acest ghid cuprinzător de somn al nou-născutului.


De cât de mult somn au nevoie nou-născuții?

Fiecare nou-născut și copil este diferit, iar cantitatea de somn de care are nevoie un nou-născut poate varia. În general, totuși, nou-născuții dorm până la 16 sau 17 ore într-o perioadă de 24 de ore, dar nu intr-o singură repriză. În schimb, nou-născuții vor dormi în reprize de una până la trei ore atât în timpul zilei, cât și noaptea.

Tot acest somn este esențial pentru dezvoltarea sănătoasă și fericită a bebelușului. De-a lungul timpului, această somnolență întârziată non-stop va deveni mai organizată, mai multe ore de somn ale micuțului tău având loc noaptea.


Care sunt tiparele de somn ale unui nou-născut?

Spre deosebire de adulți, care de obicei dorm cel puțin șapte ore pe timp de noapte și sunt treaji pentru restul zilei, nou-născuții dorm în reprize mai scurte atât pe parcursul zilei, cât și noaptea.

Pentru a vă face o idee aproximativă, în primele câteva săptămâni nou-născutul dvs. poate dormi aproximativ una până la trei ore urmat de o scurtă perioadă de veghe înainte de a dormi din nou. Pe măsură ce trec lunile, aceste reprize de somn se pot prelungi până la patru sau cinci ore.

Până la vârsta de aproximativ 6 luni, tiparele de somn ale bebelușului dvs. pot începe să semene mai mult cu cele ale unui adult, ceea ce înseamnă că micuțul dvs. poate dormi pe perioade mai lungi noaptea și poate fi mai treaz în timpul zilei. Rețineți că aceste reprize extinse de somn pe timp de noapte pot dura doar aproximativ cinci sau șase ore.

Deși copilul dvs. de 6 luni poate fi mai activ în timpul zilei, el va avea în continuare nevoie de două sau trei reprize de somn în timpul zilei.

Este important să ne amintim că fiecare copil este unic și că tiparele de somn ale bebelușului dvs. pot diferi de ceea ce am descris aici.

Modul în care somnul evoluează de la reprizele non-stop ale unui nou-născut la somnul mai lung pe timp de noapte al unui copil mai mare sau adult nu este un proces liniar.

S-ar putea să descoperiți că bebelușul mai mare doarme perioade mai lungi timp de câteva luni, dar apoi revine la trezirea mai frecventă în mijlocul nopții. Aceasta este denumită în mod obișnuit regresia somnului și este o parte normală a dezvoltării.

Regresia somnului poate apărea atunci când copilul dumneavoastră se simte rău sau neliniștit, sau când trece printr-o creștere sau un salt de dezvoltare care îi afectează modelele de somn pentru o vreme.

Asta nu este tot: chiar și odată ce copilul tău doarme toată noaptea, este posibil să fie nevoie de cel puțin un pui de somn în timpul zilei, pentru o perioadă de mai mulți ani de aici înainte.


Etapele somnului la nou-născuți

Somnul nou-născuților are loc în patru etape:

Etapa 1: Somnolență.

Bebelușul tău devine somnolent după o perioadă de veghe și este gata să adoarmă. Este o idee bună să-ți adormi bebelușul în pătuțul lui când este somnolent și încă nu doarme.

Etapa 2: REM (Rapid Eye Movement - mișcare rapidă a ochilor) sau somn activ.

Bebelușul poate începe să-i zvârcolească sau să-și smucească brațele și picioarele, iar ochii săi se mișcă sub pleoape. Respirația lui poate fi neregulată și se poate opri timp de 5 până la 10 secunde. Aceasta este denumită „respirație periodică normală a copilăriei”. Respirația lui accelerează până la o rată cuprinsă între 50 și 60 de respirații pe minut, iar acest ritm rapid durează între 10 și 15 secunde. Apoi respirația lui va reveni la un ritm regulat, ciclul repetându-se. Acest tip de respirație este complet normal pentru bebelușii mici.

Etapa 3: Somn ușor.

În această etapă, respirația bebelușului este regulată, iar somnul nu este la fel de activ ca în etapa anterioară.

Etapele 4 și 5: Somn profund sau non-REM.

Cunoscută și sub numele de somn liniștit, aceasta este etapa în care copilul tău cade într-un somn profund. Nu există tresăriri sau alte mișcări. Poate fi dificil să vă treziți bebelușul în această etapă, dacă aveți nevoie pentru orice motiv.


Când să configurați o rutină de somn


Nu este niciodată prea devreme să vă gândiți la adăugarea unei structuri în somnul bebelușului, dar rețineți că pot trece câteva luni până când bebelușul dvs. are un model de somn previzibil.

Nou-născuții nu știu încă diferența dintre zi și noapte, iar ritmurile lor circadiene sunt încă în curs de dezvoltare. Și pentru că stomacul lor este atât de mic, nou-născuții pot dormi doar câteva ore înainte de a fi nevoie să fie hrăniți din nou, chiar și în timpul nopții.

În această etapă incipientă, este mai important să răspundeți nevoilor de hrănire și somn ale bebelușului (și ceasului biologic), mai degrabă decât să împingeți un program strict de somn pe cel mic. Aveți grijă la perioadele de somnolență ale bebelușului și încurajați (și permiteți-vă) somnul atunci.

Dacă doriți, puteți începe să țineți evidența momentului în care bebelușul dvs. doarme și se hrănește și puteți începe să pregătiți o rutină de culcare pe care să o puteți urmări în mod constant. Mai târziu, când poate doriți să începeți antrenamentul de somn, dacă aveți deja câteva rutine de somn de bază, puteți face lucrurile mai ușoare.


Cum să configurați o rutină de culcare


Ideea din spatele unei rutine de culcare este să vă așezați și să vă relaxați bebelușul înainte de a-l lăsa în pătuț pentru somn, inclusiv pentru un pui de somn.

Deoarece bebelușii tind să iubească rutina, a avea un ritual simplu pe care îl urmezi întotdeauna îl ajută pe bebeluș să anticipeze și să învețe că vine timpul pentru somn și îl ajută să se relaxeze.

O rutină de culcare poate include o baie, un cântec sau o poveste sau un masaj pentru bebeluși. Evitați orice activități stimulatoare în perioada înainte de somn.

Asigurați-vă că bebelușul dvs. este încă treaz (dar somnoros) când îl așezați în pătuțul său. Acest lucru ajută la crearea unei asocieri pozitive de somn cu pătuțul.


Cum să-l faci pe nou-născut să doarmă noaptea


Toți bebelușii plâng și toți părinții experimentează un bebeluș plângând noaptea din când în când. Există multe motive pentru care nou-născutul tău poate să plângă noaptea, mai degrabă decât să adoarmă. De exemplu, el poate fi incomod sau suprastimulat sau poate avea nevoie de o schimbare de scutec.

Iată câteva dintre lucrurile pe care le puteți încerca pentru a vă ajuta copilul să doarmă:

  • Verificați dacă nou-născutul dvs. este confortabil. Verificați dacă bebelușului nu îi este foame, sau dacă are scutecul umed. De asemenea, se poate verifica temperatura camerei pentru a vă asigura că este confortabilă pentru somn și că micuțul dvs. nu este sub sau îmbrăcat prea mult.
  • Mângâie-ți copilul. Metodele liniștitoare pot include legănarea, mângâierea sau lăsarea lui să sugă un deget mare sau o mână. Dacă vă alăptați copilul și merge bine, de obicei pe la vârsta de aproximativ 3 până la 4 săptămâni, puteți oferi și o suzetă. Cu toate acestea, nu puneți niciodată bebelușul în pătuț cu o sticlă. Zaharurile naturale din laptele matern și formula pot crea un reziduu în gura bebelușului care poate provoca o afecțiune numită carie de biberon, o formă de carie dentară. De asemenea, orice lichid care se acumulează în gura bebelușului se poate retrage în urechi și poate declanșa o infecție a urechii.
  • Căutați semne de somnolență sau oboseală. Ori de câte ori este posibil, pune-ți bebelușul în pătuț atunci când este somnoros, dar încă nu doarme. Acest lucru îl va ajuta să învețe că pătuțul este locul pentru somn. Căutați indicii în care copilul dvs. obosește, cum ar fi pleoapele căzute, frecarea ochilor sau agitația.
  • Fii jucauș cu bebelușul tău în timpul zilei, între reprizele de somn. Când este treaz, vorbește și joacă-te cu el, astfel încât ziua să fie plină de activitate. Acest lucru îl va ajuta să învețe că ziua este perioada mai activă. Toată această stimulare îl poate ajuta să doarmă mai bine și să adoarmă mai repede.
  • Păstrează lucrurile calme noaptea. În timpul hrănirii la mijlocul nopții și al schimbărilor de scutece, fii scurt, calm și „plictisitor”. Păstrați luminile slabe, vorbiți cu o voce liniștită și întoarceți-vă copilul imediat în pătuțul lui când ați terminat. Acest lucru vă va ajuta copilul să învețe diferența dintre starea de veghe din timpul zilei (care este activă și distractivă) și starea de veghe din timpul nopții (care este o perioadă liniștită și mai scurtă de veghe înainte de a reveni la somn).
  • Nu răspundeți imediat la strigătele bebelușului. Când bebelușul tău se trezește în mijlocul nopții, dă-i șansa să adoarmă din nou înainte de a intra în cursă. Dacă nu încetează să plângă, mergi în liniște la el. Să-l liniștiți că totul este în regulă și că este timpul să dormi și să-l mângâi ușor poate fi tot confortul de care are nevoie pentru a adormi. Unii bebeluși trebuie doar să plângă puțin înainte de a adormi.
  • Redați muzică ușoară sau zgomot alb. Unii bebeluși pot fi liniștiți să doarmă cu ajutorul muzicii moi sau a zgomotului alb. Un ventilator îndreptat spre perete poate produce zgomot alb, care poate ajuta, de asemenea, să mascheze sunetele gospodăriei care, altfel, îi pot perturba somnul.

Mai presus de toate, încearcă să nu devii stresat dacă micuțul tău nu pare să doarmă; nu acționați niciodată asupra oricărei frustrări pe care ați putea să o simțiți scuturând sau lovind copilul. În schimb, lăsați bebelușul în siguranță în pătuțul său pentru câteva minute în timp ce vă regrupați într-o altă cameră și intrați înapoi când vă simțiți calm.


Cât timp dorm noaptea nou-născuții?

În medie, nou-născuții vor dormi în jur de 16 sau 17 ore într-o perioadă de 24 de ore, dar pe perioade de una până la trei ore. Aceasta înseamnă că bebelușul dvs. va dormi câteva reprize scurte noaptea, totalizând aproximativ opt ore în total.

Amintiți-vă, deoarece fiecare copil este diferit, bebelușul dvs. poate dormi mai mult sau mai puțin noaptea.


The Bottom Line

Nou-născuții dorm mult, iar faptul că dorm doar în reprize scurte poate face ca această perioadă să fie atât de obositoare pentru tine ca părinte.

Încearcă să te odihnești oricând poți. Luați în considerare partajarea hranei la mijlocul nopții și schimbarea scutecelor cu partenerul dvs. și acceptați ajutor de la prieteni apropiați și familie, astfel încât să aveți ceva timp de pauză.

Încercați să vă amintiți că această epuizantă perioadă a nou-născutului va trece; în cele din urmă bebelușul tău va dormi pe perioade mai lungi și va avea modele de somn mai previzibile. În timp, acestă fază a nou-născutului se va trece și veți ajunge chiar să vă uitați înapoi cu drag la această perioadă.


Taguri:

Comentarii